wtorek, 1 kwietnia 2014

Jennifer Teege - „Amon: mój dziadek by mnie zastrzelił”

Jennifer jest córką Niemki i Nigeryjczyka. Wychowywała się w rodzinie zastępczej, pomimo że jej matka i ojciec żyją.
Pewnego dnia, praktycznie przez przypadek, dowiedziała się, że jej dziadkiem był hitlerowski zbrodniarz, Amon Goth, komendant obozu koncentracyjnego w Płaszowie. Szok, niedowierzania i bunt, a potem poczucie żalu i gorycz. Przecież babcia była wspaniałą, kochającą ją osobą. Jakim cudem mogła żyć u boku mordercy? Czy Jennifer nie otrzymała w genach fatalnego dziedzictwa? Czy matka naprawdę chciała ją ochronić przed mroczną przeszłością i dlatego oddała obcym ludziom? I co powiedzieć swoim żydowskim przyjaciołom?
W tej poruszającej książce Jennifer Teege opowiada, jak stara się poradzić sobie z traumą, którą przeżyła poznawszy prawdę o własnym pochodzeniu. Tak samo jak dzieci czy wnuki ofiar nazistowskiego terroru, cierpią potomkowie katów..
Sztuką jest jednak żyć własnym życiem, za które odpowiadamy my sami i nikt inny. Sprawdźmy, czy Jennifer udało się pokonać demony przeszłości.
MK 

Jennifer Teege - „Amon: mój dziadek by mnie zastrzelił”
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka, 2014
ISBN: 978-83-7839-700-7

3 komentarze:

  1. Miałam nadzieję, że polecane na blogu książki znajdę w zbiorach biblioteki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest przecież w zbiorach biblioteki :)

      http://wesola.e-bp.pl/ini.php?dol=0&gora=0&przod=0&wstecz=0&katalog=2&indeks=2&opis_ile=10&szukaj=amon

      Usuń
    2. Wyszukiwałam poprzez opcję KATALOG CENTRALNY i nie znajduje tej książki. Znajduje jedynie poprzez zaznaczenie konkretej filii, czyli Starej Miłosnej. Pozdrawiam

      Usuń