poniedziałek, 25 maja 2015

"Ruiny Gorlanu" - recenzja konkursowa Kuby Bukowskiego



Za oknem zimno, śnieg i mróz. Postanowiłem przeczytać moją nową książkę ,,Zwiadowcy" autorstwa Johna Flanagana. Otrzymałem ją na prezent gwiazdkowy. Sam jej tytuł już mnie zaciekawił. Opowieść fantastyczna, 
o rycerskim honorze, odwadze i przyjaźni, temat bardzo interesujący. Okładka pokazuje zamek i tajemniczą osobę. To mnie ostatecznie przekonało, że podczas czytania mogę wspaniale spędzić czas.
Faktycznie tak się stało. 

Książka ta opowiada o osieroconym chłopcu Willu, który zostaje przyjęty na czeladnika do ponurego zwiadowcy Halta. W ówczesnych czasach zwiadowcami byli ludzie, którzy pełnili rolę ochrony królestwa. Na początku relacje między nimi były bardzo chłodne. Will, mimo iż był zwinny i szybki, ciekawy wszystkich wydarzeń, nie wzbudzał zaufania u Halta. Traktowany był jak żółtodziób i wykorzystywany tylko do prac domowych. Halt długo nie dawał mu żadnych nauk zwiadowczych. Obserwowałem, jak stopniowo narasta przyjaźń między mistrzem a uczniem. Zachwyciło mnie, jak autor ukazał 
w książce rodzące się zaufanie i więzy między ludźmi.

Późniejsze przygody Willa i Halta zachwycały mnie. Wartka akcja, różnorodność zdarzeń, które wykonywali pobudzała moją wyobraźnię. Szalałem w domysłach jak skończą się ich przygody, analizowałem akcję 
i czasami wręcz wyobrażałem siebie na ich miejscu.

Wszystkim rówieśnikom i nie tylko, polecam gorąco przeczytanie tej książki. Tym bardziej, 
że w następnych częściach są kontynuowane przygody naszych bohaterów. Przeczytałem dopiero dwie części, ale już uważam że ta seria jest niesamowita. Pełno w niej niespodziewanych zwrotów akcji i ciekawych sytuacji. Gdy ją czytałem potrafiłem sobie wyobrazić każdy szczegół tam opisany i każdą postać występującą 
w powieści. Kunszt pisarski autora zachwycił mnie. Czułem się, jakbym był wśród trwającej tam akcji.

John Flanagan - "Ruiny Gorlanu"
Wydawnictwo Jaguar, 2009
ISBN: 978-83-600-1088-4

Recenzja zdobyła 1 nagrodę w konkursie „Wszystkie książki mówią” w kategorii Dzieci (Szkoła Podstawowa).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz