poniedziałek, 14 lipca 2014

Z recenzji Czytelników: Karl Ove Knausgard -"Moja walka"

 Tym razem nasza Czytelniczka poleca powieść autobiograficzną. Książka rzeczywiście robi wrażenie...
 Pani Agnieszko, dziękujemy!

 
„Moja walka” to autobiograficzna książka autora. Opisuje w niej m.in. swoje dojrzewanie, swoje pierwsze miłości i trudne relacje z ojcem. Autor jest w swoim opisie bardzo szczegółowy. Nie boi się poruszać kwestii prywatnych czy intymnych. Czasami czułam się jak intruz i momentami byłam zawstydzona. Niektóre opisy Knausgarda według mnie przekraczają granicę. 

 Uważam, że autor poszedł za daleko opisując prywatne życie swojej rodziny, jak i przyjaciół. Ale jak sam pisze w książce, jego ambicją zawsze było napisanie czegoś wyjątkowego. Myślę, że mu się to udało, bo szczerość w tej książce  (pomimo, że jest mocna) jest jej głównym atutem. Książka spodoba się wszystkim, którzy lubią zagłębiać się we własną psychikę i lubią analizować relacje międzyludzkie. Czyta się ją płynnie i w miarę szybko. Myślę, że warto po nią sięgnąć. Ja z pewnością przeczytam drugi tom. 
AD

Karl Ove Knausgard - "Moja walka"
Wydawnictwo Literackie, 2014
ISBN: 978-83-08-05347-8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz