czwartek, 11 czerwca 2015

„Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu” recenzja konkursowa Elizy Kmiecickiej

          Ostatnią książką, którą przeczytałam jest „Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu autorstwa Reginy Brett. Jest to międzynarodowy bestseller pisarki – książka, która uczy i wzrusza.
            Składa się ona z pięćdziesięciu lekcji-felietonów, w których Regina dzieli się z nami przeżyciami, które dotknęły ją oraz osoby z jej najbliższej rodziny i otoczenia. Życie autorki było spokojne i normalne do momentu, kiedy mając 41 lat usłyszała z ust lekarza jednoznaczne słowo – rak. Właśnie wtedy zaczęła pisać reportaże, felietony opisujące jej stan, uczucia, momenty lepsze i gorsze. Regina jest osobą niezwykle wierzącą w Boga. Powierza mu całe swoje życie, radości, troski oraz problemy, z którymi zmaga się na co dzień. W książce pokazuje nam, jak ważna jest wiara i bezgraniczne oddanie się Bogu. Opisując różne wydarzenia ze swojego życia uświadamia nam, że nigdy nie można tracić nadziei – z każdej sytuacji jest jakieś wyjście, druga strona medalu. Powinniśmy patrzeć na życie z uśmiechem, radością. Każda z pięćdziesięciu lekcji ma specjalne przesłanie, ma nam pomóc w momencie, kiedy czujemy się bezradni i nie wiemy i nie wiemy, jaką decyzję podjąć. Jest to dla mnie niezwykle cenna rzecz. W momentach, gdy nie wiem, czy wybieram właściwą drogę lub czuję się słaba, smutna, zdenerwowana – sięgam po tę książkę. Jest ona dla mnie poradnikiem, pomocą w trudnych chwilach. Niektóre historie Reginy poruszyły mnie szczególnie. Nie raz płakałam, chodziłam zdezorientowana po domu zastanawiając się, co jeszcze mogę zrobić, w jaki sposób powierzyć się Bogu, aby uczynić moje życie lepszym, pełnym szczęścia. Czasami może nam się wydawać, że nasze troski są nie do pokonania. Teraz wiem, że niektórzy ludzie mogą mieć większe, naprawdę ciężkie problemy, które nigdy nawet nie przychodziły mi na myśl. A jednak potrafią uśmiechnąć się do życia – tak samo, jak autorka tej bestsellerowej książki.
            Serdecznie polecam każdemu sięgnąć po lekcje, które zostały zamieszczone w dziele pt.: „Bóg nigdy nie mruga”. Ta książka nauczyła mnie wielu ważnych rzeczy. Jest dla mnie pomocą w trudnych chwilach. Teraz z pewnością mogę powiedzieć, że wszystkie książki mówią. I nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele mają do przekazania….

Eliza Kmiecicka, l. 15
Gimnazjum Nr 119


„Bóg nigdy nie mruga : 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu” Regina Brett
Wydawnictwo Insignis Media, 2012
ISBN: 9788361428350



Recenzja została wyróżniona w konkursie

„Wszystkie książki mówią”

w kategorii Młodzież (Gimnazjum).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz