wtorek, 9 czerwca 2015

„Wybrani” C.J. Daugherty - recenzja konkursowa Julii Sikorskiej


Książką, którą postanowiłam zrecenzować jest, wydana w 2013 roku, powieść autorstwa C.J. Daugherty pod tytułem „Wybrani”.
Postacie są niesamowicie wykreowane. Każdy ma swoją cechę szczególną, a ci którzy wydają nam się najlepszymi bohaterami wcale nie muszą się nimi okazać.
Autorka tej książki ma niesamowity talent do zamazywania czytelnikom granic między dobrem a złem. Jest to według mnie wielka zaleta, ponieważ nigdy nie możemy przewidzieć, kto jest przyjacielem, a kto prawdziwym wrogiem.
Jestem pewna, że ten tytuł zyska uznanie w oczach miłośników akcji i nierozwiązanych tajemnic. Historia obfituje w zwroty akcji i przez nikogo nie rozumiane sekrety. Autorka w umiejętny sposób, krok po kroku, podrzuca nam malutkie, niby nieważne poszlaki, które w napięciu składamy razem z uczniami Nocnej Szkoły. Sceny walki, szkolenia z obrony i ataku, czy porwania i morderstwa są naprawdę świetnie opisane. Sprawia to, że nie jest to kolejna miłosna książka dla nastolatek.
Mimo to fani romansów również znajdą coś dla siebie. Rozterki sercowe Ally, Cartera i Sylvaina przez cały czas będą towarzyszyć nam na drugim planie. Dodatkowo jeśli lubisz sam szukać zakończenia, idąc tropem poszczególnych sytuacji, ta książka na pewno Ci to umożliwi, ale i zaskoczy tym co znajdziesz na końcu.
Podsumowując, pierwsza część serii „Wybrani” o tym samym tytule, jest przeznaczona właściwie dla większości czytelników. Zarówno dla dorosłego miłośnika akcji, jak i nastolatki szukającej porządnej miłosnej historii. Wraz z kolejnymi książkami autorka coraz bardziej wyrabiała sobie również cudowny styl, za który ode mnie dostaje mocne 10/10. Jestem wielką fanką całej serii. Przeczytałam wszystkie jej części i ze zniecierpliwieniem czekam na dalszy ciąg przygód uczniów Nocnej Szkoły, który już w tym roku ma się ukazać jako piąta część serii.


Julia Sikorska

 „Wybrani” C.J. Daugherty
Wydawnictwo Otwarte, 2013
ISBN: 978-83-7515-220-3


Recenzja została wyróżniona w konkursie

„Wszystkie książki  
mówią”

w kategorii Dzieci (Szkoła Podstawowa)



1 komentarz:

  1. Kocham tą sagę ;3 Razem z koleżankami nagrałyśmy film konkursowy. Pomóżcie nam wygrać wizytę C.J. Daugherty i oddaj swój głos na nas.https://apps.otwarte.eu/zapros-cj-do-swojej-szkoly/film/10 ;) Każdy głos się liczy.

    OdpowiedzUsuń