piątek, 25 czerwca 2021

"Tippi i ja" - recenzja konkursowa Martyny Kwiatkowskiej

 

,,Widzicie,
Tippi i ja nie jesteśmy, jak można by powiedzieć, normalne,
takie, jak spotyka się na co dzień,
jakie spotyka się,
w ogóle.’’

Dla wielu siostra to skarb. Najprawdziwszy skarb, jaki można by sobie wymarzyć. Kiedy jest przy Tobie, naprawdę blisko - jest dobrze.
Dwie szesnastoletnie dziewczynki są ze sobą połączone w pasie. Wystarczy jedna rzecz, aby ludzie dookoła mówili o nich nieprawdopodobne rzeczy. Bardzo to przeżywają, ale na szczęście mają siebie. 
I to chyba najważniejsze.
Każda para bliźniaków syjamskich jest wyjątkowa. To cud jaki świat jest różny i jak każdy człowiek inny.
W szpitalach można zobaczyć naprawdę okropne rzeczy. Bohaterki widziały wiele 
w szpitalnych korytarzach. Lecz kiedy ludzie twierdzą, że to Ty i twoja siostra jesteście odrażające, można tego po prostu nie znieść.
A więc Grace i Tippi. Żyją. Są. Istnieją. Chociaż to akurat może się zmienić. 
Niestety na gorsze…
Polecam moją ulubioną, wzruszającą książkę - ,,Tippi i ja’’.
Spojrzycie na świat z innej strony. Ze strony życia w jednym ciele z osobą. Osobą, którą się bezgranicznie kocha.

Sarah Crossan - „Tippi i ja”
Wydawnictwo Dwie Siostry, 2019
ISBN: 978-83-8150-030-2

Recenzja otrzymała Wyróżnienie w kategorii wiekowej do 12 lat.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz